Min. požadavky: PC - 640kB RAM, VGA

Grafika:  6/10 PC
Hudba: 0/10 PC
Zvuky: 1/10 PC
Zábava: 9/10
Hratelnost: 7/10
Poznámka: recenze pochází z History On-Line 2, některé časové údaje jsou zavádějící stejně jako zmínka na konci recenze o Cover Disku. Přestože se firma Pterodon od této hry distancuje, distribuční práva vydrží do roku 2006.

Už je to dávno... Moc dávno... Byl jsem ještě malý kluk, když můj zbohatlický otec, který byl kupcem, začal okrádát své zákazníky. Dával jim zkažené potraviny, upravoval váhy, vyráběl falešné peníze, kterými vracel na velké bankovky. Můj otec však nechtěl, abych v jeho šlépějích pokračoval a tak mě poslal na školu. Studoval jsem ve Florencii, ale příliš mi to nešlo. Více než škole, věnoval jsem se přidruženým putikám, které byly plné námořníků a pirátů. Ti mne vždy uchvacovali svými barvitými příběhy. Věděl jsem, že polovina z toho jistě není pravda, ale ta druhá polovina příběhů také nebyla k zahození. Jednou, takhle večer, když jsem popíjel již čtvrté pivo, přišel ke mě chlap jak hora a že prý shání plavčíka na jeho loď. Okamžitě se mi zaleskly oči a pod vidinou nevídaných dobrodružství jsem nabídku přijal. Byla to pirátská loď, ale komu by to vadilo. Ze začátku jsem dřel jako mezek, ale nakonec jsem se vypracoval a ve chvíli, kdy jsem zabil našeho kapitána, stal se ze mě plnohodnotný pirát druhé kategorie. Převzal jsem loď a brouzdal oceánem, přepadal lodě, kradl a vraždil - prostě báječný život! Nakonec jsem se jako vážený pirát usadil zpět ve Florencii a s dostatkem bohatsví pověsil pirátství na hřebík. Ovšem jen do té doby, dokud nepřišla zpráva o lodi z jihu, která by podle všeho měla vézt přehršel zlata, diamantů a drahých látek. Okamžitě jsem zašel do staré putiky a posbíral chlapy ze staré party. Ráno jsme dorazili na naši loď, uvedli jí trochu do pucu a soumraku vypluli na širé moře. Znali jsme trasu lodi a ta po pár hodinách již byla na dohled. Přiblížili jsme se k ní a bitva začala. Ruce lítaly vzduchem, hlavy padaly k zemi, střeva ztékala po palubě smývána vodou z neklidného moře. Když jsme zabili i posledního švába, zavelel jsem k přemístění nákladu. Naše loď málem praskala ve švech, když se celý náklad ocitl v podpalubí. Obchodní loď jsme nakonec potopili a vypluli vstříc krásnějším a bohatším zítřkům... Jenže během noci se zopoutala bouře a loď, plně naložená těžkým nákladem, šla brzo ke dnu...

Hráč se dostává ke slovu ve chvíli, kdy se Gajbraš Trípvůd ocitne vyplaven na na jednom prapodivném ostrově, kde nic není tak, jak by mělo být a zase naopak. No řekněte sami. Kdy jste se naposled bavili se židlí na louce, která se tam přišla napást? Jo jasně...včera...je mi to jasný...já si zase včera povídal s inteligentní blondýnkou... Od této chvíle je všechno na vás. Musíte porazit piráta všech pirátů, aby se z vás stal pirát první kategorie a musíte se samozřejmě také dostat z Oslího (tak se totiž ten flek jmenuje) ostrova. Ale nebojte se, nic těžkého to nebude a při hraní si užijete také spoustu legrace. Hra je totiž přímo protkána přihlouplými a infantilními vtípky, kterými hýří naše malá robátka, když přijdou poprvé ze školy domů - né snad, že bych o tom věděl něco bližšího... (psssst :-)) )

Věřte tomu nebo ne, ale téhle hře je už 5 let. Opravdu! Před pěti lety jí udělal Pterodon Software jako svoji první, a zatím předposlední, hru. Chlapci ji tenkrát dělali v Pascalu na školní 286-ce, která měla jen klasické VGAčko a speaker. Hra se podle toho také chová. Nedočkáte se žádných speciálních grafických orgií, natož hudby přes GUSe nebo SBčko. Hra ovšem ve své době sklidila nebývalý úspěch a chlapci z Pterodonu si na ní pěkně namastili kapsy. Dnes už je tato hra dávnou historií psanou rukou těch, kteří nyní dělají úplně něco jiného a nebýt takového plátku, jakým je náš diskmag, nikdo by si na ně nevzpomněl.

Hra je klasickou adventurou inspirovanou (jak už je patrné z názvu) hrou Monkey Island. Ovládání je sice poněkud zmatené a budete si na něj chvíli zvykat, ale po takových deseti minutách je vše už ok. S plněním některých úkolů je to bohužel obdobné. Koho by například napadlo, že cesta ke komínu domu je kdesi za tím domem, kam normálně hráč nevidí (no...on tam nevidí ani nenormálně). A takovýhle vychytávky jsou tam vícekrát. Hra tudíž není pro žádného začátečníka, ale takoví mezi vámi, čtenáři, jistě nejsou, že ne? Hra má zabalená něco kolem jednoho mega a pokud si o ní řeknete, přidám ji na náš coverdisk, jehož tvorba je již v plném proudu a od příštího čísla bude opět součástí našeho diskmagu.

-mistic joe-