Grafika: 6/10 FM Town
Hudba: 4/10 FM Town
Zvuky: 6/10 FM Town
Zábava: 6/10
Hratelnost: 7/10
Celkové hodnocení: ***

Jak byste se cítili, kdybyste jeden den byli člověkem a druhý den se probudili v podobě griffina? Pravda, své výhody to má. V noci byste se nebáli chodit po ulicích, byli byste za tvrďáka, uměli byste lítat a vzhledem k počtu srdcí byste se nemuseli bát infarktu. Ale zase na druhou stranu to není nejlepší předpoklad k navázání intimní známosti a s dětma na pískovišti byste si také moc nezalaškovali. Zřejmě i to byl jeden z důvodů, proč se náš hrdina rozhodl vzepřít se svému osudu, který mu přichystal jeho ďábelský pán v podobě čaroděje, kterému by záviděl i samotný Saruman. Jednoho dne totiž zjistil, že kdysi býval klasickým homo sapiens, hrál si se svými kamarády, skotačil se svým psíkem a vůbec si užíval všech radostí, které lidská podoba přináší. Postupem času si také vzpomněl na všechna ta zvěrstva, která ho jeho pán nutil dělat a z toho vyplynulo jediné - pomsta!
Tak by se dal stručně chrakterizovat úvod, kterým je tato hra opředena. Jak již ti bystřejší z vás pochopili, vžíváte se do role roztomilé potvůrky, která disponuje několika schopnostmi, za které by jiný vraždil. Ale hrdinovi se už jaksi nejspíš omrzely. Asi se ptáte, proč takový zabiják potřebuje vaši pomoc, když by to vlastně všechno zvládl sám s jednou rukou v nosu, druhou v uchu a třetí...aha...on třetí nemá, tak nic... A tady nestává ten háček, hrdina je sice frajer, ale jak to tak bývá, bez sebemenší inteligence. A tu budete v různých hádankách situacích zastupovat vy, jakožto hrdý hráč zvyklý nejedněch záludností. Tím se dostáváme naprosto nepřímo a neodhadnutelně k žánru hry, která se na první pohled jeví jako arkáda, kterých je všude tucty. Nicméně postupem hraní zjistíte, že té logiky a přemýšlení budete potřebovat až habaděj.
Na začátku se vynoříte na povrchu neznámé planety, někde v desáté dimenzi (pche, kam se hrabou vesmírní lidé s jejich pátou), která rozhodně není vhodným místem pro dlouhé romantické večery při lahvince vína. O tom se ostatně náš hrdina může přesvědčit hned po několika prvních krocích, kdy se blížeji seznámí s místní faunou a flórou. Od obou je tu hned několik bizardních druhů, které nejsou ani v nejmenším přátelské a dají tušit, že šílený čaroděj má ke své obraně opravdu schopnou armádu (no jak kdy). Také se v prvním levelu seznámíte s většinou schopností, které byly dány hrdinovi do vínku, aby na své pouti obstál. Obludek se vám představí hned několik. Podivným fialovým stvořením počínaje a podivnějšími očíčky konče (a já si vždycky ríkal, kde maj ty slepci oči... hle odpověď). To ale samozřejmě nejsou všechny a postupem času jich bude přibývat.
Verze byla testována pro FM Town (mistic určitě v nejbližší době napíše recenzi do hardwaru) (proč já? proč vždycky já?...pozn. -mj-) a abych pravdu řekl, pro jiné počítače jí znám pouze z obrázků. Vzhledem k možnostem FM Townu si myslím, že mohli z tohoto stroje vytáhnout víc, ale to už tak u konverzí bývá. Originálně hra vyšla na Amigu, kde se také, narozdíl od konverzí, dočkala ještě dvou pokračovaní, přičemž třetí díl byl dle mého názoru nejlepší a ještě dodneška si pamatuju, jak mě musel MJ od počítače vyhánět, aby si mohl zahrát taky (paradoxně jsem ho vyháněl od svého vlastního počítače...pozn. -mj-). Grafiku bych hodnotil jako nikterak převratnou, místy dosti chudou na objekty, ale zato v některých lokacích přijemně prokreslenou. Hudbu jsem mohl ocenit pouze místy, protože CD již bylo trochu poškrábané a tudíž audiostopy ne vždy hrály. Zvuk jako takový se na tehdejší dobu také blíží spíše průměru, takže jako to tak bývalo, vše zachraňuje hratelnost, která se místy přibližuje naprostým neuronovým orgiím.

-smooth-