Monty Python´s Flying Circus (Core, Virgin games)

Už je to hodně dávno, co se z našich televizí ozval onen kutlovní proslov 'monty pájtn flajing cirkus'. Pro mnohé z nás tento okamžik znamenal novou etapu jejich, doposud nudného a zaprdlého, života. Když se totiž skupinka komiků poprvé vydala na dráhu šoubyznysu pod tímto názvem, způsobila obrovský poprask. Někteří tento styl humoru odsuzovali, jiní z něj byli nadšení. Pro mnohé, stejně jako pro mně, se tento seriál stal nedílnou součástí každotýdení zábavy. Netrvalo proto ani moc dlouho (asi 14 let :-) ), než se začalo pracovat na počítačové podobě tohoto oblíbeného seriálu. Na první takovýto počin se právě díváte!

Vznikl v roce 1990 a za jeho stvořením stojí firma Core, která vytvořila takové pecky jako třeba Jaguar XJ220 nebo dokonalou adventuru Lure Of  The Temptress. I MPFC se jí velice povedl a když nad tím tak přemýšlím, tak má hra v sobě spousty originálních prvků. Příběh je, stejně jako i u seriálu, poněkud ulítlej. Naší známe kreslené postavičce (tzv. "montycartooňák") utekly mršky mozkové buňky a on je teď musí najít, aby nebyl blbej jak puštok (ono to snad ještě de???). No, a vy teď uchopíte do ruky joystick a naučenými pohyby dovedete našeho hrdinu až ke kýženým mozkobuňkám.

Hra má jak originální zvuky a grafiku (obé jakoby z oka vypadlo originálu), tak ještě spoustu jiných nezanedbatelných originálností. Jednou z nich je score. To se totiž nepočítá od nuly, ale na začátku hry máte 99999999 bodíků a ty se vám postupně odečítají. Samozřejmě nejlepší je ten, který má bodíků nejméně. Pak je tu měňabilita vaší postavičky. Jednou jste normální člověk, pak vám seberou tělo lidské a dodají k vaší hlavě tělo rybí nebo ptačí, či tělo úplně někoho jiného. A takových úchyláren je tam mnohem víc. MPFC je hrou velice zábavnou, ale pravděpodobně pouze pro toho, komu se líbí i stejnojmenný seriál. Pro ostatní to bude nudné a spousta jokeů jim nic neřekne.

Amiga / 68000 / 512kB / 1DD FDD
9/10 -misticjoe-