Grafika: 8/10 PC
Hudba: 2/10 PC
Zvuky: 3/10 PC
Zábava: 7/10
Hratelnost: 8/10
Recenze je převzata ze starého History.

Námět vycházející z ekologické katastrofy je hodně častý a velice oblíbený. Ovšem většinou to bývá tak, že se setkáte až s jejími následky. V této hře se ovšem budete snažit této katastrofě zabránit. Jakožto malý chlapec, který čirou náhodou rozumí veverkám, křečkům, netopýrům a jiné havěti, budete muset zabránit těm velkým, aby plundrovali přírodu. Ale jak to všechno začíná? To si povíme po obrázku.

Celý příběh začíná kdesi v daleké Anglii. Babička Selma a její vnouček z praotcovy strany, Pepík, se právě chystají odletět do Afriky a uzavřít kontrakt s tamnějšími podnikateli, kteří greenpísačku Selmu přesvědčili, že jsou právě ti nejlepší (vona sice všude kolem teče nafta do moře, v dáli čadí továrny, místo deštných lesů jsou všude vykácené louky, ale babka potřebuje právě tebe, abys jí dokázal, zda jsou ti praví...blééégch). Pepík s babkou tedy nastoupí do soukromého džambodžetu a už si to šinou směrem k daleké, předaleké (bože Ozzy je stejně nejlepší!) Africe. Hráč vstupuje do děje, právě když nad deštnými pralesy přelétává letadlo. Letadlo, ve kterém sedí Selma s Pepoušem. V pravém rohu obrazovky se objeví detonátor a něčí ruce. Každý vzdělanější hráč se bude domnívat, že teď přijde efektní výbuch letadla a záběry na hořící těla dopadající na zem nás dovedou v extázi. Chyba lisu! Pouze někdo staví nevinou dálnici uprostřed lesa dobře rozestavěným dynamitem. Celý tento efekt je v intru proto, aby se ten tupej spratek optal bábrle, jestli neviděla nějaký záblesk. Po břitkém pokecu mezi ním a babkou přistáli na letišti {no a kde jinde...Raven}. První úkol na hráče čeká u přepážky, kde senilní celník vydává razítka do pasů. Nic proti, ale je tak natvrdlej, že se nechá uplatit pouze asi $50 a to je podle mě dost málo. Takže příběh nic moc. Hezky strhávám bodíček. Deme dál. Grafika. Ta je klasická, Sierrácká. Pokud někdo z vás hrál Fredyho Pharkase, tak ví o čem mluvim. Všechno je takový rozmazaný, pouze to, co se dá nějak použít je pěkně ostré. Je to docela výhodné, protože nemusíte jezdit po obrazovce a jak idioti zjišťovat, co můžete použít. Hra je brána opět takovým stylem grotesky, který v našich zemích zrovna neslaví dvakrát velký úspěch. Prostě na Mr. Beana nikdo nemá. Tady bych to spíš přirovnal ke stylu amerického bezdomovce. Ale občas se člověk i zasměje.

S grafikou souvisejí i animace. K těm nemám výhrady, ale mohlo jich být o něco víc. Například když už někdo loví ryby, tak by občas nejakou mohl vytáhnout, nebo pokud si někdo povídá, mohla by se mu taky hejbat pusa. Ovšem pokud se něco hejbe, tak to stojí za to. Teď asi čekáte, že pořádně zdrbnu hudbu. Neudělám to, protože ač jsou to ty hrozné MIDI, tak chlapci hudebníci vybrali zrovna takové nástroje, které neznějí hrozně ani v té FM syntéze - jsou to takový ty klasický africký zink-zink, kroch-hroch. Zvuky... Ehm. Dovolím si říct, že nemám co hodnotit, protože se mi je nepodařilo rozchodit (nastavil jsem SB, Disney, WSS, Thunder Board a pokaždý s nima hra nesouhlasila [je divný ale že jenom na zvuky, hudbu přes ně hrála bez přoblémů...]). Story taky někdo mohl vymakat trochu víc, ale nebudem přece dělat ze všeho Kryšpína, že? Takže {co má furt s tim Kryšpínem?...Raven} si uvědomíme, že je to hra od Sierry, popadneme návod a už mastíme. Pokud jste ovšem zatvrzelí odpůrci adventur a Sierry vůbec, pak nezbývá, než vám doporučit přečíst si jinou recenzi - snad se vám něco zalíbí.