Duck Tales

Už je to hodně dávno, co mé dětské srdíčko zaplesalo nad pádem komunismu (kecy...bylo mi to ukradený :-) ) a návratem disneyovek na televizní obrazovky. Pamatuji si, že coby trochu odrostlé robě, trávil jsem hodiny u televize koukáním na Kačeří příběhy, Rychlou Rotu (Či-Či-Či-Čip a Dale) nebo Gumídky (nemá někdo Hopsinkovou šťávu?). A právě o prvně jmenovaných bude nyní řeč. Respektive půjde o hru, inspirovanou hrabivostí dvou hlavních protagonistů tohoto seriálu - Skrblíka a Hamouna (jak krásná jména!). To takhle jednoho dne přišel Hamoun za strýčkem Skrblíkem (do jehož role se jen tak mimochodem vžíváte vy) a začal mu mávat před nosem novinama, kde se psalo, že se vyhlašuje soutěž o kačera roku. Tím se stane ten, kdo během třiceti dní sežene co nejvíce peněz. Hamoun se samozřejmě okamžitě začal chvástat, že to bude on. To ovšem strýček Skrblík nemůže nechat jen tak...

Firma Disney Software si pro nás přichystala vskutku pozoruhodnou hru. Sám ani nevím do jakého žánru bych jí mohl zařadit. Původně jsem si myslel že jde o strategii, protože peníze můžete vydělat koupí akcií všemožných podniků - olejářskou společností počínaje a továrnou na dětská chrastítka konče. Potom jsem ale zjistil, že jmění před závěrečným vážením můžu získat také jinak, jednodušeji a s malými náklady - jít hledat poklady! Stačí se jen podívat na mapu se zakreslenými místy, kde by se takový poklad mohl eventuelně i nacházet. Pokud na nějaké takové místo najedete kurzorem a aktivujete ho, nabídnou se vám dvě možnosti. Buď tam pojedete (většinou spíš poletíte) nebo se na to vykašlete. Pokud se rozhodnete pro první možnost, tj. že se tam podíváte, čeká na vás první těžká zkouška. Odlepit letadlo od runwaye. Možná si řeknete, že to je hračka, ale nezapomeňte, že nyní představujete Rampu McKváka, který, jak všichni víme, to s létáním sice myslí vážně, ale Létání s ním ne. A proto letadlo bude dělat psí kusy a pravděpodobně to zapíchnete čumákem někde poblíž letiště do země. Když ne, tak ztroskotáte někde nad Pacifikem v bouři a pokud přežijete i to, tak vás něco sežere v džungli. A když ani to ne, tak se ti malí prevíti (Huí, Duí a Luí) kouknou do Rádce malého sviště a vyrazí na průzkum terénu. V této chvíli se ze hry stane klasická arkáda.

Začnete hopsat po skalách nebo pyramidách (či po úplně něčem jiném), sbírat diamanty, truhly s pokládkama (škoda, že to není tak i v reálu, co?) a všemožné jiné cennosti. Ale nemyslete si, že to bude něco snadného. Hamounovi kumpáni jsou vám vždy v patách a jsou sakra dobře placeni za to, aby vám vaše plány překazili. A tak se nejednou stane, že už dva parchantíci budou v pánu (né, nebojte...to já jen tak...ve skutečnosti jenom spinkaj :-) ) a vy s tím třetím budete utíkat, abyste zachránili alespoň něco nasbíraných cenností. A nebo je tu ještě třetí možnost. Na všechno se prostě a jednoduše vykašlete a půjdete si zaplavat do spoooousty penízků. Pak ale nepočítejte s tím, že vyhrajete... Grafická stránka věci je poznamenána dobou vzniku, ale kupodivu vám to při hraní vadit nebude. Až teď, když koukám na ty obrázky kolem, tak si říkám, že EGA nebyla fakt to správný řešení.

I když je vidět, že se grafici velmi snažili, tak...tak...tak to prostě není nějak ono. Ale hratelnost to plně vykompenzuje a ani si nevšimnete, že při hře neslyšíte žádné zvuky ani hudbu - budete si je totiž dělat sami :-)). No vážně! Možná jsem blázen jenom já, ale po půl hodině hraní jsem si všimnul, že když startuju s letadýlkem tak to zní asi takhle: vrm, vrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrm...žuch!

PC, Amiga/XT, MC68000/640, 512kB/680kB, 1DD
6/10 -misticjoe-