Amiga 500, Atari ST v základní conf.
Grafika: 9/10
Hudba: 6/10 PC
Zvuky: 7/10 PC
Zábava: 8/10
Hratelnost: 8/10

Nic se nevyrovná kvalitní adventuře jako hraní kvalitní adventury... S tímto poněkud divným heslem jsem usedal k této hře a slušelo by se říci, že manuál jsem nikdy v ruce neměl a z kratičkého intra se dá příběh jen těžko popsat. Takže pokud někdo zná tuto story jinak, ať mi to promine a píše řiditeli (dyť řídí a né ředí!).
Bylo krásné, slunné odpoledne a nás hrdina hrál s kamarády bejzból na úměrně velkém plácku před školou {teda před školou sem se nikdy nezdržoval...snad jednou, když mě jeden debil nacpal do popelnice...Smooth} a nic nenasvědčovalo tomu, že by se mělo přihodit něco hrozného! Ovšem ticho je nejlepší známkou přicházející bouře a tak se najednou z oblohy snesl blesk a přenesl našeho hrdinu do pohádkového světa. Než se stihl rozkoukat, už po něm čapnul hlídací trol a že prej co tady dělá. Našeho hrdinu nic chytrýho nenapadlo (jo já se zapoměl zmínit, že to byla škola pro mentálně zaostalý) a tak se během chvilky objevil v né příliš útulném vězení a co je horší, ještě hlavou dolů. Když otevřel oči, napadlo ho, že tohle asi nebude krásná cela ve věznici se sníženou ostrahou - vždyť tu chybí sporák na pečení koláčků. Začal se pomalu obávat, že tu shnije až do své nejdelší smrti a tak, jak mu maminka vždycky radila, začal volat o pomoc. Objevil se ovšem jenom hloupý trol, který ho spražil, že prej ať drží hubu a nevotravuje...a vůbec má si hledět svýho nebo dostane závaží na krk. Když trol odcházel, zakopl a z kapsy mu vypadl klíček k poutům. Náš hrdina zrovna nebyl prudce inteligentní, ale když už tak dlouho visel hlavou dolů, byl mozek náležitě prokrven a tudíž ho napadlo, že byl mohl pouta odemknout a trochu se porozhlédnout po cele. Že byl šťoura, pošťoural se ve stěně a ta se rozpadla. Okýnkem bylo vidět takové podivně středověké městečko, od kterého ho dělila nejen několik metrů dlouhá stěna, ale i pěkně velkej vodní příkop plnej žraloků, kterej obháněl vězení {že by Alcatraz?...Smooth} {omyl, Bohnice...Raven}. A že byl patla, patlal se v rozpadlý provlhlý stěně a našel kancelářskou sponku (né, že by mi to přišlo nelogický, ale dřív se do zdí dávalo všelicos...). Mno a že byl rejpal, začal se sponkou rejpat v zámku dveří. Najednou to bouchlo, cvaklo, zaskřípalo, prdlo a dveře se otevřely. Náš hrdina byl volný jako pták, ale jak už mu při pohledu z okna došlo, asi nebude doma. Na návrat nemá dost inteligence ani prostředků a tak se bude muset dostavit na řadu hráč, aby ho z této zapeklité situace dostal. Navíc, přece nechcete, aby zmeškal večeři...
Mno... Je pravda, že příběh jsem mohl pojmout trochu líp, ale takhle to taky ujde. Budou trpět snad jen ti, kteří mají originál této hry i s manuálem.... Jak už jste mohli z obrázků, hra je typu adventure a je tvořena dost kvalitní grafikou, která nádherně dokresluje celou atmosféru pohádkové země. Hudba je na tom o něco hůře, ale to mají na svědomí ty odporné MIDI, takže by se to dalo odpustit. Stačí si jen u amigisty nahrát na kazetu MODy a pak si je při hraní neustále dokonečka pouštět, protože potom už doopravdy zapadnete do příběhu a od hraní vás odtrhne pouze hrozba jaderné války. A to ještě jenom na dobu, kdy proběhne samotná tepelná reakce, neboť člověku utuženému zářením z monitoru nějaký ten atomový spad nemůže nic udělat! Při svém putování po pohádkovém světě narazíte a sposutu nádherných lokací, které jsou propracovány do nejmenšího detailu a hejbe se v nich všechno, co by se hejbat mělo i nemělo. Budete se pohybovat pod vodou nebo v jeskyních, na útesu nebo ve městě, v zemi ledu nebo... No prostě lokací je hafo. Dokonalý požitek ze hry snad kazí jen příšerné ovládání. K zadávání úkolů svému hrdinovi totiž používáte spousty nepotřebných ikonek. Některé jsou dokonce na jeden a ten samej účel, ale používají se v různých situacích - viz. ikona zobrazující klíč a zámek = ikona zobrazující datovou kartu a zámek. Prostě už sem asi moc zhýčkanej Lucas Artovskym ovládáním... Samozřejmě by se dalo hře vytknout více věcí, ale zrovna mě nějak nic nenapadá. S instalací jsem neměl moc velké potíže, až na to, že hudba přes Sound Prskala občas spadla a začalo to vydávat divný zvuky, až sem se bál, že si sousedi přijdou stěžovat na nepřiměřenej hluk. Teda né že bych se bál těch sousedů, to ne...spíš jejich holí! Ale pokud umíte emulovat AdLiba, tak by mělo bejt vše OK. Ale teď vás už nechám vychutnávat si pohled na obrázky a pro ty z vás, co tuto hru mají mám radu: ZAPAŘTE JI!

Dodatek po letech: Tato hra je klasickou click-point adventure s ikonovým systémem a multifunkčním kursorem (ostatně jako většina her z této kategorie). Problém je, že nad předměty, které můžete sebrat se neobjevuje jejich popis, občas je tedy velmi obtížné rozpoznat, co k čemu slouží. Výhodou ve hře je to, že nemůžete zemřít. Každopádně když už si chcete zahrávat se smrtí, pak jste obvykle odměněni nějakou pěknou animací. Pusťte se tedy do zachraňování nebohého Brada, aby se zase mohl vrátit domů.