California Games (Epyx, Inc.)

Jistě jste někdy zatoužili po nádherných sluných plážích, které se jen hemží do zlatova opálenýma blondýnkama, co maj mlíkárny velikosti medicimbalu (minimálně). A jistě jste si také představovali, jak tyhle nádherné kousky okouzlíte a brzy budete mít další kalhotky do své sbírky. Většině z vás se to bohužel v reálu nevyplní. Ať už kvůli tomu, že na takové pláže nemáte přístup (prostě vás tam s vaší postavou nepustěj), nebo prostě a jednoduše nemáte čím okouzlit (cha, chááááááá!). Ale nebrečte mi tu... Svoje komplexy si můžete vykompenzovat buď na důchodcích někde v parku nebo právě u téhle hry, kterou si pro vás připravila firma Epyx.

Můžeme jen spekulovat, co má společného s firmou Epic, ale kromě podobné výslovnosti nejspíš nic. CG2 je oddechovkou jak má být. V hlavním menu máte navýběr, zda se chcete vžít do role dvou krásných dívek nebo tří zabeďarovaných jedinců inteligence nevalné. Spíš ale půjde o vžití do jejich "kůže", tj. jako žena budete muset zvládnou jízdu na skůtru nebo let na křídle. Jako chlap pak jízdu na snowboardu, serfu nebo skejtu. Ani jedna z těchto disciplín však není tak lehká, jak by se na prní pohled mohlo zdát... Pokud se např. rozhodnete letět, tak budete muset vychytat správný směr větru, jinak se zapíchnete do země přímo pod skálou a věřte mi, že to bolí. Pokud se vám povede chytit dobrý vítr, tak ještě pořád nemáte vyhráno. Musíte se totiž trefit na jednu ze tří přistávacích ploch na oceánu, kam si pro vás přijedou člunem. Pokud se netrefíte, tak si pro vás připlavou leda žraloci...a to bolí taky!

Ale nebojte se, že od toho odejdete kvůli obtížnosti. Kvůli ní u týhle hry právě zůstanete! Že nechápete? Vysvětlím! Oni totiž vaše neúspěchy jsou na vyobrazovány velmi zábavnou formou a nikdy neucítíte takový pocit uspokojení, jak když se zaboříte hlavou do sněhu (samozřejmě s následným zlomením vazu) nebo když se rozmáznete o tunel. Grafika, která se stará o tyto vizuální "efekty" je docela obstojná VGA. Ale majitelé starších karet nemusí truchlit. V nabídce je snad vše Herculesem počínaje a Tandy16 konče. Hudba hraje buď přes AdLib nebo Speaker. To už samo o sobě svědčí, že nebude jedna z nejlepších. Zvuky jsou tvořeny FM syntézou, takže nečekejte extra high zvuky tvořené samply. Opět to ovšem vykompenzuje hratelnost, která je u této hry na velmi dobré úrovni. Celkově nemohu udělat nic jiného, než vám CG2 doporučit, protože fakt stojí za to!
PC / 286 / 640kB / 1MB HDD
7/10 -misticjoe-