Grafika: 6/10 PC
Hudba: 2/10 PC
Zvuky: 3/10 PC
Zábava: 7/10
Hratelnost: 7/10
Celkové hodnocení: ***

Alcatraz je prý nějaký vězení kdesi na světě. Sice masmédia tvrdí, že se z něj utéci nedá, že tam je nejlepší ostraha a bla, bla, bla, bla, bla... No a právě tady došlo ke vzpouře. Vězňům se podařilo pobít většinu dozorců a ze zbytku si dělají zásoby na horší časy - co kdyby došla kukuřice a plechovky s cikánskou pečení? Vláda ovšem nechce dělat moc velký rozruch a tak si vyhlídne dva sebevrahy, vycvičí je v ninjutsu a pošle je na člunech k Alcatrazu.
To je celý takový divný... Místo toho, aby tam vláda poslala vojsko s napalmem a nervákem, tak tam pošle dva idioty, který chtěli stejně chcípnout. Tady si píšu bodík dolu za ten příběh. Chlapci od Infogrames ho moc nedomysleli.
Tákže se vylodíte u břehů pevnosti a hned se na vás vyhrne horda imbecilů s nožema a granátama. Nejde si nevšimnout, že nepřátelé jsou jaksi nesmrtelní. Já nevim. Možná jsem neschopnej a neumim je zabít, ale když po něm hodim čtyři nože a s nim to ani nehne...? Takže nejlepší je před nima utíkat - to se ovšem, stejně jako já, moc daleko nedostanete. Tohle bych hnedka nechtěl přičítat na triko Infogramákům, protože je možný, že je to mou konfigurací počítače (na A1230 už taky Space Taxi netušilo, kde je okraj obrazovky, zeď atp.). Vono asi neni opravdu dobrý hrát hru, která byla napsaná na XT-čko na Pentiu na 75MHz s S3 Visionem atp. Tady už je ten výkon o něco větší. Vzhledem k tomu, že jsem se tedy nedostal dál, než k plametčíku, tak mohu s klidem říct, že o týhle hře moc nevím. Ale co... MJ taky několikrát psal o hrách, o kterejch toho nevěděl zhola nic a o lidech ze Score ani nemluvě.
Co bych ale připočetl hře k dobru, je hra ve dvou. Obrazovka (jak jste si už jistě všimli) se rozdělí na dvě poloviny a na ní se objeví dva ninjové. Potom už můžete jít po zločincích dva. S MJ-em jsme to zkoušeli a řeknu vám, že je to docela zábavný. Ovšem neustále nás zabíjeli. Tak jsem překecal MJ, ať vytáhne to XT-čko, co má zahrabaný kdesi ve skříni pod tunama oblečení a prachu. Sice MJ říkal něco kritický nespolehlivosti, vyhozenejch pojistkách, požáru atd., ale moc jsem ho neposlouchal a radši smontovával do sebe to "supernové" PC. Ač se mu válelo ve skříni dobrých pět let bez povšimnutí, tak vypadalo jako nový - tvrdej EGA monitor, 360kB FDD, 20MB HDD (!!!), 736kB RAM! Na kastli žádný tlačítko reset nebo turbo, žádný kontrolky...prostě tlačítko power a konec. Tak přesně tohle u mě navodilo tu pravou atmosféru. Po poněkud pomalejším bootu se objevila hláška "MS-DOS 3.2" a mě se rozbušilo srdce napětím. Beta verze Norton Commandera 1.0 vypadala taky zajímavě. Přetáhli jsme gamesku na XT-čko a začali se dít věci. Ze speekru se vyhrnula krutá smažba a tentokrát už všechno proběhlo OK. Nepřátelé byli smrtelní a to bylo hlavní. Bohužel se nám nepodařilo rozchodit ripper obrazovek na XT, takže obrázky z pokročilejších levelů nepřinášíme. Horda mrtvol, nádherná 16-ti barevná grafika, zvuk ze spíkra, mačkanda u klávesnice a hlavně vítězný tanec prováděný po každé projité misi udělal z této hry naprostou pecku! Kam se hrabe Redneck Rampage, pche! Bohužel se nám program někde v pátym levelu sekl a po druhý se nám XT-čko už nahodit nepodařilo. Ale zejtra MJ zajde do GM-ka pro baterku a pařba bude pokračovat dál. Rozhodně si tuto hru sežeňte, i když na rychlejch strojích nechodí zrovna OK, tak dneska XT-čko pořídíte za 1000,- i s monitorem a potom si pořádně zapaříte! Tahle hra za to opravdu stojí. Nejlépe bych jí asi přirovnal k Saboteurovi na Sinclíku, akorát že tady hrajete dva - no prostě špica.

-smooth-

Dodatek: Já jsem MJovi říkal, ať sem ty staré recenze nedává, že na ony hry napíšeme nové, s lepším slohovým stylem a menším počtem chyb. Ve většině případů jsme dřív recenze psali spíše pro pobavení čtenáře a faktických věcí tam bylo málo. Nicméně MJ si nedal říct...